Werving

Het vinden van draagvlak voor uw molen wordt steeds belangrijker. Subsidies worden minder en het is noodzakelijk om de liefhebbers van molens steeds meer te betrekken bij de bescherming van uw molen middels een financiële bijdrage. In de cursus Werving wordt aandacht besteed aan de mogelijkheden van werving en de praktische aspecten hiervan.

Docent
Nicole Bakker, adjunct-directeur bij De Hollandsche Molen.

Doelstelling
Een praktische handleiding om zelf te starten met werving voor uw molen.

Niveau
Inleidend.

Onderwerpen

  1. Waarom geven aan uw molen?
    Geef-vraag, case for support, elevator pitch, huidige onderzoek.
  2. Relatie opbouwen
    Doelgroepen, activiteiten organiseren, rol communicatie, inspirerende voorbeelden.
  3. Periodieke schenkingen
    Toelichting, nieuwe regelgeving.
  4. Nalatenschappen
    Mogelijkheden, communicatie, wie benaderen en hoe het gesprek voeren.
  5. Grote giften
    Aanbod voor particulieren, voordelen en nadelen van het betrekken van bedrijven.
  6. Uw wervingsplan
    Opzetten stappenplan, berekenen verwachte opbrengst, interne organisatie.

Voor wie
Bestuursleden en vrijwilligers die zich bezighouden met de communicatie en werving en hun opbrengst willen vergroten.

Wanneer en waar
Samen met u kiezen we een datum en locatie bij u in de buurt. We gaan hierbij uit van minimaal 6 deelnemers.

Kosten
De kosten van de cursusdag bedragen € 75 p.p. voor leden/lid-eigenaren en € 85 voor niet-leden. De kosten voor de locatie en catering zijn niet inbegrepen.

Baexem, molen Aurora.