

Logo, kleuren en typografie
De Hollandsche Molen wil laten zien dat monumentale molens ook nu nog relevant zijn. Dat brengen we met onze nieuwe identiteit tot uitdrukking. Het nieuwe logo is een woordmerk waarin een aantal letters cursief zijn: ze verbeelden dat molens bewegen, draaien en malen. De huisstijlkleuren en typografie zijn modern en laten zien dat De Hollandsche Molen helemaal van deze tijd is.
Fotografie
In de fotografie omarmen we de schoonheid van molens. Molens zijn bijzonder fotogeniek, dus dat willen we vooral ook tonen. We laten molens in hun omgeving zien om te benadrukken dat ze onderdeel zijn van ons Nederlandse landschap. Maar ook de mensen op de molen zetten we in de schijnwerpers: hun ambacht en inzet zijn cruciaal voor het behoud van molens.
Deze geheel nieuwe website is de eerste uiting in de nieuwe huisstijl. De komende maanden zullen we ook alle andere communicatiemiddelen aanpassen.
Word Molenvriend
Nederland zonder molens is ondenkbaar. Maar om deze monumentale iconen te laten draaien en malen is geld en aandacht nodig.