Een andere uitstraling

23 augustus 2022

Een andere uitstraling

ABRI

In 2023 bestaat De Hollandsche Molen 100 jaar. Dat eeuwfeest is natuurlijk een unieke gelegenheid om onszelf in een nieuw jasje te steken en aan een breder publiek voor te stellen. Want om molens ook de komende 100 jaar te kunnen laten draaien, is bekendheid en draagvlak bij zoveel mogelijk Nederlanders van groot belang. Daarbij introduceren we ook een nieuwe slogan: molens zetten altijd wat in gang.

Lime
Kleurenpalet

Logo, kleuren en typografie

De Hollandsche Molen wil laten zien dat monumentale molens ook nu nog relevant zijn. Dat brengen we met onze nieuwe identiteit tot uitdrukking. Het nieuwe logo is een woordmerk waarin een aantal letters cursief zijn: ze verbeelden dat molens bewegen, draaien en malen. De huisstijlkleuren en typografie zijn modern en laten zien dat De Hollandsche Molen helemaal van deze tijd is.

Blauw

Fotografie

In de fotografie omarmen we de schoonheid van molens. Molens zijn bijzonder fotogeniek, dus dat willen we vooral ook tonen. We laten molens in hun omgeving zien om te benadrukken dat ze onderdeel zijn van ons Nederlandse landschap. Maar ook de mensen op de molen zetten we in de schijnwerpers: hun ambacht en inzet zijn cruciaal voor het behoud van molens.

Deze geheel nieuwe website is de eerste uiting in de nieuwe huisstijl. De komende maanden zullen we ook alle andere communicatiemiddelen aanpassen.

'Een nieuwe stijl' - Introductie De Hollandsche Molen
Externe video URL

Word Molenvriend

Nederland zonder molens is ondenkbaar. Maar om deze monumentale iconen te laten draaien en malen is geld en aandacht nodig.

of abonneer je op onze nieuwsbrief!