Frank Roos (voorzitter)
Hans Démoed
Denise Go-Feij
Twan Jetten
Marloes Stofferis
Directeur-bestuurder
Nicole Bakker
Belangenbehartiging
Agnes de Boer, adviseur Omgevingswet & molenbiotoop
Matthijs Ero, adviseur molens
Jippe Kreuning, adviseur molens
Communicatie & Marketing
Luuk van Term, hoofd
Colette Cramer, medewerker front office
Ed van Gerven, medewerker communicatie
Anita Leeflang, projectassistent & medewerker front office
Laura Mens, medewerker online media
Marion de Vries, database- & CRM-specialist
Marjan ten Broeke, medewerker communicatie (vrijwilliger)
Financiële administratie
Arnaud Otten
Joseph Vos
Op verzoek van Het Gilde van Molenaars is een examencommissie in het leven geroepen. Deze commissie neemt het molenaarsexamen af bij kandidaten die bij Het Gilde de opleiding tot vrijwillige molenaar hebben gevolgd.
De Hollandsche Molen heeft diverse manieren om mensen te eren en erkenning te geven voor hun inzet voor de molen en het ambacht. De erkenningen zijn:
- A.J. de Koning penning - Richtlijnen
Voor personen met bijzondere en zeer uitzonderlijke verdiensten voor het molenbehoud. - Certificaat van Verdienste - Richtlijnen
Voor molenaars, molenmakers, rietdekkers, eigenaren die molenaar zijn en andere vaklieden die zich gedurende een lange reeks van jaren verdienstelijk gemaakt op hun vakgebied; - Ingeborg Pouwels Innovatieprijs - Richtlijnen
Voor vernieuwende initiatieven in het molenveld.
Om de onafhankelijkheid van de erkenningen te borgen, doet de Commissie Erkenningen van De Hollandsche Molen jaarlijks een voordracht aan de directeur-bestuurder wie in aanmerking komt voor een van deze erkenningen.
De Commissie Erkenningen staat onder voorzitterschap van Johan van Dijk en bestaat verder uit Thomaz van Os, Jeroen van Dijke en Marianne van der Elsen.
Eenieder kan personen voordragen door een e-mail te sturen aan dhm@molens.nl met daarin een onderbouwing van de verdiensten van de voorgedragen persoon of organisatie.
De Molenadviesraad adviseert De Hollandsche Molen gevraagd en ongevraagd over het door de vereniging te voeren beleid zoals omschreven in artikel 2 van de statuten. Hieronder vallen met name onderwerpen betreffende subsidiëring van instandhouding van molens, technische advisering, biotoopbeleid en beheeraspecten.
In het pand van De Hollandsche Molen is ook de Stichting Molendocumentatie gevestigd. Deze stichting beheert de grote collecties molendocumentatie die eigendom zijn van De Hollandsche Molen. Vrijwel alle boeken over molens, duizenden afbeeldingen, knipsels, tekeningen en bijzondere collecties – vaak al toegankelijk via databases – zijn er in te zien. Dit documentatiecentrum is uitsluitend iedere donderdag van 10.00 tot 15.00 uur op afspraak te bezoeken. Voor afspraken:
Telefoon: (020) 623 87 03
E-mail: smd@molens.nl
Voorkomen is beter dan genezen! Het hele molenveld – van molenaar tot molengids, van beleidsmaker tot moleneigenaar – heeft de verantwoordelijkheid om de veiligheid op en rond onze molens te waarborgen. Dat doen we samen. Het Ambachtelijk Korenmolenaars Gilde, het Gilde van Molenaars, het Gild Fryske Mounders en De Hollandsche Molen werken al enkele jaren nauw samen om de veiligheid te verbeteren. Een werkgroep met vertegenwoordigers van de verschillende molenorganisaties en veiligheidsdeskundigen bespreekt geregeld de ontwikkelingen in het veld. De werkgroep bestaat uit:
- Rienier Scheeres, voorzitter
- Matthijs Ero
- Hay Janssen
- Mark Ravesloot
CRM-coördinator (18-24 uur per week)
Weet jij alles van het beheren en optimaliseren van een database, en hoe je deze kan inzetten ter ondersteuning van marketingactiviteiten? Ben jij datagedreven, proactief en denk je graag mee? Werk je graag binnen een klein team, met korte lijntjes, waarin je écht met elkaar werkt aan doelen en acties? Misschien ben jij dan wel de nieuwe CRM-coördinator bij De Hollandsche Molen.
Wat biedt deze baan je?
- Een uitdagende en afwisselende functie voor 18-24 uur per week;
- Een salaris van € 3.000 tot € 3.500 bruto per maand, op basis van een 37,5-urige werkweek;
- De ultieme kans om jouw ervaring en vaardigheden in te zetten voor het behoud van Nederlands meest iconische cultureel erfgoed.
Herken jij jezelf hierin?
- Je weet het maximale uit een database te halen, zowel op technisch vlak en als ondersteuning voor marketingactiviteiten;
- Je bent een teamspeler die andere medewerkers weet te enthousiasmeren voor de projecten binnen de organisatie en het molenveld;
- Naast een hands-on mentaliteit en een oog voor detail, ben je proactief, resultaatgericht en communicatief vaardig.
Functieomschrijving
Het bureau van De Hollandsche Molen (12 medewerkers) is verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering van het beleid. Voor haar baten richt de vereniging zich vooral op particuliere donaties, nalatenschappen en bijdragen van fondsen. Als CRM-coördinator ben je hierin de spil in het web. Je maakt deel uit van het cluster Communicatie & Marketing en legt verantwoording af aan het hoofd Communicatie & Marketing.
Je beheert en optimaliseert het CRM-systeem, gebaseerd op Microsoft Dynamics, met een database van ruim 100.000 relaties (leden, donateurs, sponsors en partners). Hiervoor werk je samen met de IT-beheerder aan de verbetering van het systeem, met name de ledenmodule. Daarnaast maak je selecties, rapportages en evaluaties voor diverse campagnes. Met behulp van jouw data-analyses worden wervingsacties meetbaar en kunnen de fondsenwervende activiteiten worden geoptimaliseerd.
Geen dag gaat hetzelfde zijn in deze dynamische functie. Dit worden jouw voornaamste verantwoordelijkheden:
- Het coördineren van de werkzaamheden aan het CRM-systeem;
- Het zorgdragen voor een compleet, accuraat en werkbaar CRM-systeem;
- Het maken van selecties, rapportages en evaluaties ten behoeve van de diverse campagnes;
- Het innen en registreren van contributies en giften in het CRM-systeem;
- Het meetbaar maken van wervingsacties en op basis van analyses een optimaal vervolg geven aan de marketingactiviteiten.
Over de organisatie
De Hollandsche Molen is autoriteit op het gebied van Nederlandse molens en deelt kennis over molens en het molenaarsambacht. De organisatie brengt molenorganisaties en molenliefhebbers samen, behartigt de belangen van alle traditionele molens in Nederland en werft voor en financiert restauraties van molens. De Hollandsche Molen wil het molenerfgoed ook voor komende generaties beschikbaar houden en wil ervoor zorgen dat Nederland het meest vooraanstaande molenland ter wereld is.
Wie ben jij?
- Je hebt MBO-plus / HBO werk- en denkniveau;
- Je hebt ervaring als CRM-beheerder, bij voorkeur heb je gewerkt met Microsoft Dynamics;
- Je hebt goede kennis van projectmanagement en marketing;
- Affiniteit met de erfgoedsector en/of de goede-doelensector is een pre.
Zo ga jij het verschil maken
Als CRM-coördinator lever je een belangrijke bijdrage aan de professionalisering van de vereniging en haar fondsenwervende activiteiten. Zo kan ze haar maatschappelijke impact vergroten!
Wat biedt deze baan jou nog meer?
- Een belangrijke rol binnen een hecht, informeel en ondernemend team waarin jouw mening gaat tellen;
- Deels thuiswerken mogelijk;
- Vakantietoeslag plus 4,5 vakantieweken per jaar (o.b.v. 20 u/w);
- Uitstekende secundaire voorwaarden, zoals een collectieve pensioenverzekering en eindejaarsuitkering.
Solliciteren
Ben je enthousiast en wil je graag solliciteren? Reageer dan via de sollicitatieknop. Voor vragen kun contact opnemen met Ruben via 06 3456 0177 (WhatsApp) of ruben@weknowpublic.nl.
Word Molenvriend
Nederland zonder molens is ondenkbaar. Maar om deze monumentale iconen te laten draaien en malen is geld en aandacht nodig.